ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ
Οι Κατάλογοι ιστοσελίδων (Web directories) είναι sites που δίνουν την δυνατότητα να καταχωρούνται σ’ αυτούς άλλοι δικτυακοί τόποι. Περιλαμβάνουν καταχωρήσεις για ιστότοπους οι οποίοι οργανώνονται σε κατηγορίες και υποκατηγορίες. Εκτός από έναν σύνδεσμο, κάθε καταχώριση μπορεί να περιλαμβάνει τον τίτλο της ιστοσελίδας, μία περιγραφή, το λογότυπό της, επιπλέον εικόνες καθώς και λέξεις-κλειδιά.
Οι περισσότεροι κατάλογοι ιστοσελίδων επιτρέπουν την καταχώρηση του κεντρικού domain ή subdomain της σελίδας και όχι εσωτερικές σελίδες. Επίσης μπορεί να έχουν γενικό περιεχόμενο ή να περιορίζονται σε συγκεκριμένη θεματολογία. Για παράδειγμα μπορεί να είναι ένας κατάλογος μόνο για εκπαιδευτικούς ή μόνο για σελίδες που αφορούν την Κύπρο ή μόνο για επαγγελματικά sites. Δηλαδή να υπάρχουν περιορισμοί στις καταχωρήσεις που δέχονται.
Οι κατάλογοι Ιστοσελίδων επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να υποβάλλουν τον ιστότοπό τους από μία φόρμα καταχώρησης. Έπειτα οι διαχειριστές εγκρίνουν ή απορρίπτουν την καταχώρηση αφού κάνουν τον έλεγχο. Στις περισσότερες περιπτώσεις πρέπει να επιβεβαιώσετε ότι είναι έγκυρο το email που δώσατε ακολουθώντας ένα σύνδεσμο που θα λάβετε μετά την καταχώρηση.
Γιατί να κάνετε καταχώρηση του site σας σε Seo καταλόγους;
Οι Seo κατάλογοι ιστοσελίδων δίνουν τη δυνατότητα να προσθέσετε dofollow link της ιστοσελίδας σας σε αυτούς. H διαδικασία αυτή βελτιστοποιεί την ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κτλ) και τη βοηθάει να κερδίσει υψηλότερες θέσεις σε αυτές.
Κατάλογοι ιστοσελίδων δωρεάν ή επί πληρωμή;
Οι καταχωρίσεις μπορούν να γίνονται είτε δωρεάν είτε με πληρωμένη υποβολή. Υπάρχουν επίσης κάποιοι κατάλογοι που δέχονται δωρεάν καταχώρηση αλλά ζητούν αμοιβαίο link, δηλαδή να προσθέσετε και εσείς ένα link του καταλόγου στην σελίδα σας. Οι περισσότεροι δωρεάν κατάλογοι ιστοσελίδων είναι χαμηλότερης «αξίας» σε σχέση με τους επί πληρωμή και οι σύνδεσμοί τους, προσφέρουν μηδαμινή βοήθεια στις ιστοσελίδες που καταχωρούνται. Πόσο δε όταν ο σύνδεσμος που προσφέρουν δεν είναι dofollow αλλά nofollow. Στόχος πολλών free directories είναι να εκμεταλλευτούν αργότερα το email που θα καταχωρήσετε στέλνοντάς σας ενημερωτικά email για διάφορα θέματα.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ SITE / BLOG
Τι να προσέξετε πριν κάνετε καταχώρηση σε κάποιον κατάλογο
Seo Κατάλογοι μόνο με συνδέσμους: Οι υποτιθέμενοι Seo κατάλογοι που δεν περιέχουν κείμενο αλλά μόνο links δεν είναι κάτι που αγαπάει η Google. Δείτε ένα παράδειγμα στην παρακάτω εικόνα. Αν κάνετε λίγες τέτοιες καταχωρήσεις ενδεχομένως δεν θα βλάψουν το site σας αλλά αν η τακτική αυτή συνεχιστεί είναι πολύ πιθανό κάποια στιγμή τιμωρηθεί από την Google και τότε θα χάσει αρκετές θέσεις στην μηχανή αναζήτησης. Θα πρέπει να ξέρετε πως η «τιμωρία» από την Google ή αλλιώς «Google penaltiy» μπορεί να μην έρθει αμέσως αλλά ακόμα και μετά από μήνες ή και χρόνια όταν η αλλαγή του αλγορίθμου της Google θα γίνει «ευαίσθητη» σε κάποιες κακές τακτικές SEO που ίσως μέχρι τότε δεν έδινε μεγάλη βαρύτητα. Οπότε καλό είναι να μη ρισκάρουμε κάτι τόσο σημαντικό για μερικά links.
Τι να προσέξετε όταν κάνετε καταχώρηση σε καταλόγους ιστοσελίδων
Όταν κάνετε καταχώρηση της ιστοσελίδας σε καταλόγους θα πρέπει να προσέξετε κάποιες πως θα συμπληρώσετε τη φόρμα υποβολής ώστε να μην απορριφθεί η καταχώρισή σας.
1) Σωστή κατηγοριοποίηση: Δώστε την κατάλληλη προσοχή και επιλέξτε τη σωστή κατηγορία και υποκατηγορία που θα καταχωρίσετε τη σελίδα σας. Η κατηγοριοποίηση σε κάποιους καταλόγους είναι δαιδαλώδεις καθώς υπάρχουν τόσες κατηγορίες και υποκατηγορίες που σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να μπερδευτείς αν δεν είσαι εξοικειωμένος. Αν η κατηγοριοποίηση της σελίδας σας είναι λάθος πολύ πιθανόν να μην δεχτούν την καταχώρισή σας αν και υπάρχουν και περιπτώσεις που οι διαχειριστές των καταλόγων διορθώνουν μόνοι τους την κατηγοριοποίση.
2) Καταχωρίστε της σελίδα σας με σωστό τίτλο: Για παράδειγμα αν η εταιρεία σας είναι κούριερ και ονομάζεται Malibaba, σαν τίτλο θα δώσετε «Malibaba» ή «Malibaba Courier» ή «Malibaba ταχυμεταφορές» και όχι σκέτο «ταχυμεταφορές» ή «Courier». Αν το κάνετε ίσως αρκετοί κατάλογοι να μην δεχτούν την καταχώρισή σας.
3) Γράψτε μια ορθογραφημένη και εκτεταμένη περιγραφή: Εκμεταλλευτείτε όσο χώρο σας δίνει ο κάθε κατάλογος περιγράφοντας με απλά λόγια τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που διαθέτει η εταιρεία σας. Έχει σημασία η ορθογραφία των κειμένων σας να είναι σωστή όπως επίσης και να βγάζουν νόημα αυτά που γράφετε.
4) Συμπληρώστε σωστά το URL του site σας: Στο πεδίο που ζητάει τη διεύθυνση της ιστοσελίδας σας συμπληρώστε τον κεντρικό τομέα πχ https://www.alphaseo.gr και όχι κάποια υποσέλιδα πχ https://www.alphaseo.gr/seo. Αν το κάνετε κάποιοι κατάλογοι δεν θα δεχτούν την καταχώρισή σας.
5) Δώστε σωστό email: Στο πεδίο που ζητάει το email σας δώστε ένα σωστό email καθώς οι περισσότεροι κατάλογοι ζητούν επιβεβαίωση μέσω αυτού του email που δηλώνετε.
6) Αμοιβαίο link: Κάποιοι κατάλογοι όπως προαναφέραμε ζητούν αμοιβαίο link για την καταχώρηση της σελίδας σας. Αυτό μπορεί να είναι προαιρετικό ή υποχρεωτικό. Συνήθως αναφέρεται αν είναι υποχρεωτική διαδικασία. Αποφύγετε να τοποθετήσετε αμοιβαίο link στην ιστοσελίδα σας ειδικά αν πρόκειται για σελίδα επιχείρισης και όχι για απλό ιστολόγιο.
Λίστα με ελληνικούς Seo καταλόγους ιστοσελίδων
Παρακάτω προτείνουμε μερικούς από τους καλύτερους ελληνικούς καταλόγους Ιστοσελίδων για την καταχώρηση του site σας:
https://www.apn.gr/greece/
https://www.madata.gr/web_directory/
https://www.europages.gr/
DMOZ: To τέλος του ιστορικότερου Web directory
Ο DMOZ ήταν ένας πανίσχυρος κατάλογος ιστοσελίδων που δημιουργήθηκε το 1998. Ο ιστότοπος και η κοινότητα που το διατήρησαν ήταν γνωστά ως το Open Directory Project (ODP). Ήταν ιδιοκτησία της AOL, αλλά κατασκευάστηκε και συντηρήθηκε από μια κοινότητα εθελοντών. Μέχρι το 2015 είχαν καταχωρηθεί πάνω από 3.996.412 ιστοσελίδες. Τα τελευταία χρόνια η καταχώρηση κάποιας σελίδας στο DMOZ θεωρούνταν μεγάλη επιτυχία καθώς η προσθήκη είχε γίνει πολύ επιλεκτική από τους συντάκτες. Μετά από σχεδόν 20 χρόνια λειτουργίας ο Dmoz έκλεισε στις 17/3/2017. Μπορείτε να περιηγηθείτε σ’ αυτόν τον ιστορικό κατάλογο από την αρχειοθήκη web.archive.org/dmoz.org. Ο DMOZ είχε «κερδίσει την εμπιστοσύνη» της Google και ένα Backlink στον τον κατάλογο αυτό ήταν αρκετό για να κερδηθούν υψηλότερες θέσεις στη μηχανή αναζήτησης.
Το madata.gr έχει κλείσει εδω και καιρο